مقالات

معرفی انواع شیرآلات ساختمانی

انواع شیرآلات ساختمانی

بررسی انواع شیرآلات ساختمانی

انواع شیرآلات ساختمانی به دو دسته واشر دار و بدون واشر شناخته می‌شوند. شیرآلات دیسکی، شیرآلات توپی، شیرآلات کارتریجی و… جزو شیرآلات ساختمانی بدون واشر حساب می‌شوند که در رفیع نوین بیشتر در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم، تا شما انتخاب درستی در خرید شیر مدنظر خود انجام بدهید.

انواع شیرآلات ساختمانی با پیشرفت تکنولوژی امروزه ما در خانه‌ها و بقیه مراکز از شیرهای آب مختلفی استفاده می‌کنیم. در سال‌های قبل ما فقط شیرهای لمسی داشتیم که با فشار از آن‌ها آب می‌آمد، اما امروزه در برخی از مراکز با حرکت دست از کنار سنسورها آب از شیر جاری می‌شود.

  • شیرآلات توپی ساختمانی

شیرآلات توپی از انواع شیرآلات ساختمانی در آشپزخانه و برو روی سینک برای شستشوی ظروف استفاده می‌شود. شیرهای توپی شیرآلات بدون واشر هستند. این شیر به وسیله یک اهرم که دور کلاهک توپی که در بالای بدنه می‌چرخد. جنس این توپ معمولاً پلاستیکی یا فلزی است و از داخل بدنه شیر را کنترل می‌کند. کنترل کردن گرما و سرما این شیر با یکدست امکان پذیره اما ایرادی که دارد چکه کردن آن است.

شیرآلات کارتریج

کارتریج شیرآلات

  • شیرآلات کارتریج

این نوع بدون واشر و دارای دوهرم است. نوع کار این شیر به این صورت هست که با کمترین حرکت اهرم قطع یا وصل شدن آب وجود دارد.

  • شیرآلات دیسکی

جزوه مدرن‌ترین شیرآلات آب در بازار هستند. ظاهر این شیر به‌صورت تک اهرم که بر روی بدنه استوانه قرار دارد، مخزن این شیر که اسم دیگر آن کارتریج تعادل فشار که در زیر آن قرار دارد، آب گرم سرد را ترکیب می‌کند. برای کنترل فشار آب دو دیسک سرامیکی در انتهای مخزن وجود دارد و با بالا پایین شدن فشار را تنظیم می‌کنند. با چرخش راست به چپ اهرم دمای شیر تنظیم می‌شود. قیمت این شیرها نسبت به بقیه گران‌تر است.

  • شیر آب لمسی

شیر آب لمسی این شیرها سنسور حرکتی دارند و با حرکت دست بر روی سنسور آب خارج می‌شود. بسیاری از مردم می‌توانند در آشپزخانه و یا حمام از این شیر استفاده بکنند. این شیر کمک بر بهداشت آب می‌کند، نحوه عملکرد آن باعث کاهش آلودگی آب می‌شود. شیرآلات آب لمسی علاوه بر اهرم گردنه‌های مختلفی نیز دارد.

  • شیرهای فشاری

شیرهای فشاری یکی از قدیمی‌ترین انواع شیرآلات ساختمانی که در خانه‌ها بود و هنوز هم خیلی از مردم از آن استفاده می‌کنند، شیرآلات فشاری جزوه واشر دارن هستند. یکی از دلایل که این شیرها بسیار در خانه‌ها مشاهده می‌شوند، قیمت مناسب و ارزان آن‌ها نسبت بقیه شیرآلات آب موجود در بازار است. دو اهرم این شیر که آب سرد و گرم را جدا می‌کند، برای باز کردن و بستن نسبت به بقیه شیرها فشار بیشتری وارد کرد. شیرآلات فشاری به دلیل واشر چکه بیشتری نسبت به بقیه شیرآلات دارند دلیل تعویض این شیرها به خاطر ساییدگی می‌شود.

شیرآلات دوش

شیرآلات دوش و حمام

  • شیرآلات دوش

شیرآلات دوش برای کنترل جریان آب برای دوش حمام است. کار این شیرآلات تنظیم آب، دمای و آبکشی است.

  • شیرآلات دیواری

شیرآلات دیواری همان‌طور که از اسم آن‌ها مشخص است این شیر بر روی دیوار نصب می‌شود و برای کنترل آب در دستشویی‌ها و حمام‌ها کاربرد دارد. بعد از نصب شدن این شیر بر روی دیوار آب را از خطوط زیرسازی به دستگاه آبی می‌رساند.

  • شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی طراحی ساده‌ای دارد برای استفاده در دستشویی‌های عمومی و حمام‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و با فشار دادن روی دسته اهرمی جریان آب را کنترل می‌کنید.

  • شیرآلات تک‌پایه

شیرآلات تک‌پایه طراحی آن ساده و بسیار شیک است در حمام‌ها و دستشویی‌های مدرن استفاده می‌کنند. این شیر یک دسته دارد که جریان آب را کنترل می‌کند.

شیرآلات روشویی

شیرآلات روشویی دستشویی

  • شیرآلات روشویی

شیرآلات روشویی بروی سینک و محیط‌های روشی نصب می‌شوند و با فشار دادن فنری که در خود دارند آب جریان پیدا می‌کند.

ویژگی و کارایی انواع شیرآلات ساختمانی

  1. عدم زنگ‌زدگی
  2. عدم تغییر رنگ و مزه آب
  3. مقاومت در برابر دما
  4. مقاومت در برابر ضربه
  5. مقاومت در برابر خوردگی
  6. تغییر نکردن رنگ در اثر مواد شیمیایی

قیمت شیرآلات ساختمانی

قیمت انواع شیرآلات ساختمانی تنوع قیمت در شیرآلات آب بسیار بالاست و در بازار شیرهای متعددی وجود دارد مانند شیرآلات لوکس و لاکچری، ارزان شیرآلات KWC قیمت‌های متفاوتی دارد. شما با توجه به نیازهای که دارید می‌توانید شیرهای با قیمت مناسب در خانه و بقیه مراکز تهیه کنید.

نحوه تمیز کردن شیرآلات ساختمانی

نحوه تمیز کردن شیرآلات ابتدا باید از روکش شیر اطمینان کسب کنیم تا هر شوینده بر روی آن نریزیم. یکی از ترکیب‌های که برای تمیز کردن استفاده می‌شود، ترکیب آب گرم با مایع ظرف‌شویی برای تمیز کردن سطحی شیر کاربرد دارد و با یک دستمال جلو لکه ها رو بگیرید. اگر شوینده قوی‌تری می‌خواهید استفاده کنید سرکه سفید به دلیل اینکه سرکه بهترین ماده طبیعی برای شستن انواع شیرآلات ساختمانی است. ترکیب بعدی خمیردندان و جوش شیرین که برای لکه بری شیرآلات مناسب است. با این ترکیب شما شیرآلات حمام، دستشویی و آشپزخانه رو به‌خوبی تمیز کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع انواع شیرآلات ساختمانی پرداختیم. در ادامه به این نتیجه رسیدیم که یکی از پیشنهادات مناسب این هست که حتماً جنس شیرآلات خود را برسی کنید تا موقع تمیز کردن و تعویض به کمترین مشکلات برخورد بکنید و کمترین آسیب به شیر برسد. و برای خرید شیر انواع آن مثل کلاسیک، روشویی تک‌پایه ،فشاری، اهرمی، دیواری و… به‌درستی برسی کنید تا برای فضای دلخواه انتخاب مناسب و زیبای باشد.

سؤالات متداول درباره انواع شیرآلات ساختمانی

  1. هزینه خرید انواع شیرآلات ساختمانی با قیمت مناسب چگونه است؟
    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه محصولات مورد نظر می توانید با شماره های داخل سایت در تماس باشید.
  2. کار با شیرهای تکه دسته راحت است؟
    بله، از نظر عملی همه مزیت ها را دارند. تنظیم دمای آب آسان طراحی ساده و موقع تمیز کردن یک دسته کمتر دارند.
  3. جنس روکش انواع شیرآلات ساختمانی از چیست؟
    از روکش‌های نیکل ساتن، برنز صیقلی و کروم دارند که روکش‌های ایمن و بادوامی هستند و ظاهر خود را تا سال ها حفظ می‌کند اما برخی از آن‌ها دوام بیشتری دارند.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پانزده =